torsdag 14. februar 2013

Badet



Vårt eget lille spa..


Badet var nok det rommet som krevde mest planlegging av alle rommene, ikke alltid like lett når man skal

finne noe man liker i nuet, men også noen man skal like om 10-15 år. Ett bad er ofte det dyreste rommet i ett

hjem, og da er det selvfølgelig ekstra viktig å ta i betraktning at man ikke kan "bytte det ut" om ett par år.

Det var her vi slet litt.. jeg ville ikke skape ett bad som ikke var 100% meg, bare for å være sikker på at jeg

ville like det like godt de neste årene.



Høyest på ønskelista stod ett bad laget kun av betong; vegger, gulv, badekar, servant osv.. men dette var

noe mureren frarådet. Så etter mye frem og tilbake ble vi enige om å gå for fliser. Til slutt fant jeg noen fliser

som jeg likte, de hadde betong struktur, betong farge, og flisene var store. Etter det ble resten av badet

bygget rundt flisene vi hadde kjøpt. 



Men nå som vi hadde funnet flisene vi ville ha, måtte vi også finne baderomsinnredning! Det er IKKE lett!

Jeg hadde en treskjenk stående fra tidligere og vi bestemte oss da for å bruke den fo å skape vår egen. I dag

angrer jeg ikke ett sekund, og er strålende fornøyd med alt badet vårt har å by på :)



Her kommer en liten titt inn i vårt eget lille spa;
















Og..Det beste av alt ved å ikke sette inn en vanlig baderomsinnreding, er at det er lett å skifte ut uten at det

trenger å koste en formue hvis man blir lei. Det er ingen ting bortsett fra speilet som er skrudd inn i flisene, så

det eneste vi trenger å gjøre er å skaffe en ny benk, nytt skap og vips blir uttrykket nytt! (det kommer

absolutt ikke til å skje på mange år, men greit å vite at man kan..) ;)


UniQue Interiør AS. Du er unik, la hjemmet ditt være det samme





Helle

18 kommentarer:

  1. Heia :)
    Der fant jeg bloggen din :)
    Det er bare såå stilig her inne. KOmmer tilbake jeg :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Kari :)
      Så hyggelig at du vil følge meg her! :))

      Ha en fin dag :)

      Slett
  2. Hei!
    For et nydelig bad dere har! Jeg lurte på hvor dere har kjøpt flisene? Både gulvfliser, veggfliser og mosaikkflisene dere har på veggen i dusjen? Fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)

      Tusen takk! Vi er veldig fornøyde :))
      Gulv og veggfliser har vi kjøpt på Right Price Tiles, og mosaikkflisene er kjøpt på en flisebutikk i Lier, menner det var flisegiganten:)

      Slett
  3. Åj for et rått bad!!!!
    Vi driver å bygger hus nå og skal ha betonglook på flisene på badet. Å no angra e bittert på at vi har betalt ei formue for badromsinredning når jeg ser kor rått dette ble. WOW!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe tuuusen takk :D
      Jeg, er veldig fornøyd med sjenken altså, litt anderledes og lett og bytte ut om man blir lei :)
      Men kan tenke meg at det blir fint hos dere også:))

      Slett
  4. hei, super fint:) tror jeg har de samme flisene på kjøkken å gang;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)
      Ja, det så ut som det var de samme! Veldig fine altså ;)

      Slett
  5. Kjempe flott bad! Hvor er dusjgarnityren fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig :)
      Den mener jeg er fra Damixa, om jeg ikke husker feil (isåfall er det tapwell..), den heter hvertfall Slate :)

      Slett
  6. Så utrolig fint bad!!!
    Var ikke klar over at det fantes fliser med sånn look!
    Har nettopp begynt å surfe etter inspirasjon til bad nemlig.
    Vi bygger nytt hus nå.
    Vet du om de har andre farger også?
    Min plan var og male deler av badet med kalkmaling og prime. Men om det finnes fliser med denne looken så tror jeg at jeg skipper det. Jeg på jakt etter jordtoner.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig, tusen takk:-)

      Ja de finnes hvertfall i sort og brun vet jeg, kan godt tenkes at de finnes i flere farger, men det var de jeg så:-)

      De er kjøpt på Right Price Tiles, så bare å ta turen dit å høre:)

      Lykke til videre med husbyggingen:D

      Slett
  7. For et utrolig flott bad dere har:D Kom nettopp over bloggen din så nå må jeg sjekke ut resten;)

    Ønsker deg og dine en herlig påske:D

    SvarSlett
  8. Den skjenken var bare helt midt i blinken på det badet, åh så nydelig! Utrolig vakkert bad! Leter febrilsk etter sånn stil på skjenk til bad uten å lykkes *skjennes*, håper å finne noe snart!

    SvarSlett
  9. Hei igjen! Hvor er vasken deres fra?

    SvarSlett
  10. Hei.
    Ser det er lenge siden du skrev her, men prøver likevel. Hvor stor er åpningen inn til dusjen? Føles det kaldt når dusjen ikke er lukket?
    Lena

    SvarSlett